I samband med fotbolls-VM lanserar Coca-Cola i Sverige specialgjorda 33cl-burkar med illustrationer av sex spelare från svenska herrlandslaget i fotboll. Detta är första gången någonsin som Coca-Cola® sätter fotbollsspelare på sina produkter.

The Coca-Cola Company har en lång historia inom fotbollsengagemang och är på global nivå en av FIFA:s samarbetspartners, ett samarbete som startade redan 1976. På nationell nivå har Coca-Cola sedan 2016 varit partner till Gothia Cup och Svenska Fotbollförbundet sedan 2017. Inför den stundade fotbollssommaren lanserar Coca-Cola en kampanj tillsammans med Robin Olsen, Mikael Lustig, Jimmy Durmaz, Marcus Berg, Albin Ekdal och Andreas Granqvist, som går ut på att varje spelare får sitt ansikte illustrerat med sin autograf på Coca-Colas burkar.

- Det känns jätteroligt att få vara med i Coca-Colas kampanj. Jag har ju vuxit upp med Coca-Cola och nu få sitt ansikte på en burk känns ju väldigt häftigt, berättar Andreas Granqvist, lagkapten i svenska herrlandslaget.

granenpåburk4.jpg

För Coca-Cola i Sverige är detta en unik kampanj.

- Fotboll förenar, inspirerar och engagerar människor världen över. Coca-Cola har ju en lång historik av fotbollsevenemang och därför är vi verkligen stolta över att för första gången i Sverige ha illustrationer av landslagsstjärnor på våra burkar, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.

Alla illustrationer av spelarna finns tillgängliga i smakerna Coca-Cola® classic, Coca-Cola zero® sugar och Coca-Cola® light och säljs i begränsad upplaga.

Från och med vecka 17 och framåt kan man hitta produkterna i välsorterade butiker.