Coca-Cola Enterprises AB genomförde i förra veckan en MIT i Sverige med fokus på FANTA. MIT står för ”market impact team”. Det är fem år sedan man senast genomförde en liknande satsning i Sverige och då var det när
MIT innebär att FANTA engagerar hela säljkåren, men också personal från marknadsavdelningen såväl som från huvudkontoret för att bygga upp den nya butiksdisplayen för FANTA. Målet är att öka synligheten för nya FANTA orange smaken som är unik för Sverige och utformad efter svenska smakpreferenser.
– Genom att engagera hela företaget skapar vi snabbt kampanjfokus i butik som sedan stöttas genom medieinvesteringar i tv, på bio och utomhusreklam mm. MIT:n är viktig för oss internt och visar också kunderna att vi har fullt fokus på den nya FANTA orange smaken och de nyheter som lanserades under vecka 14, säger Sanna Pennanen, Brand Activation Manager Fanta.
Den nya butiksdisplayen är delvis unik för Sverige då det enbart är här man genomför en nylansering av FANTA orange som fått en ny smak. Att FANTA genomför en MIT i Sverige är för att säkerställa att de får ut den bästa möjliga kampanjen runt om i hela landet. Eftersom
Den nya FANTA orange smaken har testas på svenska konsumenter och fått toppbetyg. Nya Fanta Orange innehåller inga tillsatta konserveringsmedel eller konstgjorda färgämnen. Bara naturliga smakämnen och en apelsinjuicehalt på 6 % ger nya Fanta Orange den perfekta smaken.
Flaskorna har uppdaterats med nya och fräscha etiketter med fokus på den nya smaken och nu har även den nya butiksdisplayen rullats ut med full kraft.
Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är
COCA-COLA ON SOCIAL