Lanserar en ny global kampanj ”Taste the Feeling”
Paris, Jan 19, 2016 – Att dricka en
På en tillställning i Paris idag tillkännagav The
”One Brand” strategin:
- Utökar det ikoniska varumärket
Coca-Cola och förenarCoca-Cola familjen under världens främsta dryckesmärke. - Förverkligas i en global kampanj - ”Taste the Feeleing” - som använder universiella historier och vardagliga ögonblick för att anknyta till konsumenter över hela världen.
- Sätter produkten i hjärtat av det kreativa, hyllar upplevelsen och enkelheten med att avnjuta en
Coca-Cola , oavsett vilken. - Understryker företagets eftersträvan av valmöjligheter, möjliggör för konsumenter att välja vilken
Coca-Cola som bäst passar deras smak, livsstil och diet.
”Varje dag, dricker miljoner av människor över hela världen en iskall
Marcos de Quinto tillägger: ”Mer än någonsin märker vi att människor vill ha sin
”Taste the Feeling” kommer att lanseras vid olika tidpunkter under 2016 över hela världen och kommer till liv genom ett flertal element, inklusive:
- 10 reklamfilmer
- 100+ kampanjbilder
- Nytt visuellt identitetssystem
- Ny musik och audiell signatur
- Delbara och personligt anpassningsbara interaktiva digitala upplevelser
Den kreativa kampanjen förankras
Coca-Cola samlade kreativa sinnen från 10 olika reklambyråer över hela världen för att starta utvecklingsprocessen, och slutligen skapades de 10 reklamfilmerna av följande 4 byråer: Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo, and Oglivy & Mather New York. Sekvenserna ger tittaren tillfälliga, men intima inblickar i vardagsberättelser, känslor och erfarenheter som människor delar medan de njuter av en iskall
”Det finns inget som liknar smaken av en iskall
Vid lanseringen kommer 5 av de 10 filmerna att släppas. Den ledande filmen, ”Anthem” (Mercado-McCann) kommer till liv genom en serie av vanliga ögonblick som länkas samman av en
Musiken till ”Anthem” är en orginallåt som skapats för kampanjen och har titeln ”Taste the Feeling”.
”Break up” (Santo) följer den romantiska resan av ett ungt par från första dejten med tidiga känslor av upphetsning och kärlek till en explosiv separation och slutligen en återförening över en iskall Coca-cola. Till sekvensen spelas en ny låt med titeln ”Made for You” av den nya artisten Alexander Cardinale.
”Brotherly love” (Santo) fångar den universiella historien om kärlek och konflikt inom familjen och belyser speciellt det utmanande förhållandet mellan två bröder. När den yngre brodern saknar sin iskalla
Till följd av samarbetet med
De övriga TV reklamerna inkluderar:
- ”Under pressure” (Ogilvy & Mather) handlar om den vardagliga stress vi alla utsätts för. Filmsekvensen poängterar vikten av att ta en paus, slappna av och njuta av ögonblicket.
- ”Supermarket” (Sra. Rushmore) handlar om en ung kassörska som faller för en snygg kund som tar en paus för att dricka en
Coca-Cola . - “What is a
Coca-Cola for?” (Sra. Rushmore), “Professor” (Sra. Rushmore), “Arctic Summer” (The Cyranos-McCann), “Empty Bottle” (Mercado-McCann), och “Real Enjoyment” (Mercado-McCann) kommer att släppas senare under 2016.
Den nya kampanjen inkluderar även 100+ kampanjfotografier tagna av modefotograferna Guy Aroch och Nacho Ricci i vilka människor från hela världen njuter av en iskall
Den delbara och personligt anpassningsbara digitala upplevelsen är gjord av olika GIF bilder som visar olika känslor associerade med att dricka
För mer information eller för att se reklamfilmerna och kampanjbilderna, besök www.coca-colacompany.com/tastethefeeling.
Presskontakt: Eva Okmian, Public Affairs and Communication, mobil: +46 (0)70 648 80 48, epost: eokmian@cokecce.com
COCA-COLA ON SOCIAL