Ända från början är det Fanta som har vågat sticka ut på läskhyllan med spännande smaker såsom Strawberry and Kiwi och Pink Grapefruit, i klara färger. Och så vill vi på
Med modernismen som förebild
Arbetet med att ge Fanta ett uttryck som känns samtida och modernt har pågått under en längre tid. Läs gärna mer om hela hur vi arbetade för att ta fram det nya designuttrycket. Redan förra året kunde vi se en del av resultatet när en helt ny logotyp lanserades. Och nu är det alltså dags också för flaskan att få ett helt nytt utseende.
Inspirationen för den nya flaskan har hämtats från den modernistiska konstnären Matisse, som precis som Fanta är känd för användningen av starka färger, och från den före detta nunnan och konstnären Corita Kent. Men twisten i flaskans form har också inspirerats av hur det ser ut när du pressar saften ur en apelsin. Resultatet är en spiralformad flaska – som är den första asymmetriska flaskan att tillverkas i en industriell miljö.
Lekfull, modern och vågad
Bara namnet Fanta säger en hel del om hur vi ser på drycken. Namnet är inspirerat av ordet ”fantasie”, och just fantasi och kreativitet är något
COCA-COLA ON SOCIAL