Globalt

Coca-Cola visar inspirerande reklamfilm under Superbowl

Av: |

Under Superbowl 2017, en av USA:s allra största sportevenemang, sände Coca-Cola  i USA reklamfilmen "I’ts Beautiful". Reklamfilmen visades redan 2014 och är en film som inspirerar till optimism, integration och hyllar mänsklighet över hela världen. Detta är värden som alltid har varit viktiga för oss på Coca-Cola. Utgångspunkten för "I’ts Beautiful" kan enkelt uttryckas: USA är ett vackert land och Coca-Cola är till för alla.

Läs mer

Coca-Cola European Partners - ett hållbart företag

Coca-Cola European Partners har blivit listade som ett av världens mest hållbara företag enligt World Economic Forum. Vi är mycket stolta över detta och det visar att det jobb vi har gjort för att göra hållbarhet som hjärtat av vår affär syns.  2017 globala 100-index över de mest hållbara företagen publicerades av Corporate Knights, ett kanadensiskt undersökningsföretag inom hållbarhet. Corporate Knights lyfter företag som visar att de

Läs mer

Quiz: Hur väl känner du din favorit Coca-Cola?

Vet du till exempel vad skillnaden mellan Coca-Cola light och Coca-Cola zero? Och kan du gissa vilken Coca-Cola som satte försäljningsrekord, så fort förpackningsdesignen ändrades från vitt till svart? Gör vårt test och se hur många rätt du har. Behöver du facit så läs vidare i artikeln. Här ger vi dig en kort guide till Coca-Cola familjens fyra medlemmar. Vilken är din favorit? 1. COCA-COLA – originalet Född: Den första varianten av Coca-Cola

Läs mer

Julklappar som ger tillbaka: Coca-Cola 5by20 -hantverkskollektion

Av: |

När du letar efter den perfekta presenten till den speciella personen den här julen du kan också göra lite gott i världen med ett köp som hjälper till att stärka kvinnliga företagare. Varje unikt handgjort objekt i Coca-Cola 5by20-hantverkskollektion är skapad av en kvinnlig hantverkare som använder sin kreativitet och uppfinningsrikedom för att förvandla förpackningen (som annars anses som avfall) till något vackert. Det är bättre än ”guilt free”

Läs mer

Video: Att ta HIV/AIDS-medicin den sista kilometern

Av: |

Coca-Cola stödjer organisationen (RED) i kampen att förhindra överföringen av HIV mellan mor och barn. För att öka medvetenheten om arbetet är vi med i deras kampanj under årets Världsaidsdag den 1 december, tillsammans med skådespelaren Neil Patrick Harris, känd bland annat som Barney i tv-serien ”How I Met Your Mother”. Vi ville lyfta fram det arbete vi som företag gör, tillsammans med flera samarbetspartners inom både den offentliga

Läs mer

5by20 stärker kvinnorna

5by20 är The Coca-Cola Companys globala åtagande att för att möjliggöra bättre ekonomiska möjligheter för fem miljoner kvinnliga entreprenörer i företagets värdekedja till 2020. Företaget implementerar program som hjälper kvinnliga entreprenörer i hela Coca-Colas värdekedja - från fruktodlare till konsthantverkare. Detta initiativ ger kvinnorna tillgång till utbildningar i företagskunskap, finansiella tjänster och kontakter med likasinnade eller

Läs mer

Bekämpa HIV och AIDS

Vår globala HIV/AIDS-policy beskriver företagets principer för sekretess, icke-diskriminering, utbildning, tester, behandling och rimligt boende. Den följer internationella standarder inklusive International Labor Organizations praxis för HIV/AIDS och arbetslivet, samt FN:s gemensamma program för HIV/AIDS. Företaget inser att områden som är hårdare drabbade av HIV/AIDS-epidemin kräver en annan lokal respons än andra regioner. Därför kombinerar vårt

Läs mer

COCA-COLA ON SOCIAL

ITEMS
VIEWS
FOLLOWERS