Coca-Cola zero sugar

Ett snack med designern bakom till nya Coca-Cola förpackningarna

Av: |

Coca-Cola kommer att få en ny förpackningsgrafik som förenar alla varianter – Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola life och Coca-Cola light – under en enda visuell identitet. Alla varianter kommer att ha den ikoniska ”Coca-Cola Red Disc” i designen och dess namn och funktion kommer att förtydligas. Vi tog ett snack med James Sommer, VP Global Design för Coca-Cola, för att lära oss mer om tankarna bakom det nya utseendet. Hur stödjer denna design

Läs mer

Några tankar om Coca-Cola zero sugar

Av: |

Coca-Cola i Storbritannien var första landet globalt att lansera Coca-Cola zero sugar. Här delar deras General Manager, Jon Woods, med sig av sina tankar kring den nya produkten men också om varför vi lanserar. Varför förändra en produkt som redan är sockerfri? Det är en bra fråga. Att skapa en ny dryck som Coca-Cola zero suga tar lång tid och kostar mycket pengar. Det händer inte över en natt. Det tar månader av utveckling och det finns en enorm

Läs mer

Coca-Cola i ny kostym

Av: |

Förra året lanserade vi vår ”One Brand”-marknadsföringsstrategi med en global kreativ kampanj – ”Taste the Feeling” – nu tar vi ett ytterligare steg genom att lansera en ny förpackningsdesign. Förpackningsförändringen är utformad för att hjälpa människor att göra medvetna val, genom att tydligt identifiera namn och fördelarna med varje variant på framsidan av förpackningen. Alla varianter kommer att ha den ikoniska ”Coca-Cola Red Disc” i designen.

Läs mer

Coca-Cola zero sugar är nu ännu godare men innehåller fortfarande inget socker

Av: |

Under början av 2017 lanserar vi Coca-Cola zero sugar, en ny och förbättrad sockerfri Coca-Cola som ersätter Coca-Cola zero. Den smakar och ser ut mer som den klassiska Coca-Cola men utan socker. Coca-Cola zero sugar är nästa steg i vår strategi att hjälpa människor att minska sitt sockerintag, och är en del av arbetet med att nå vår målsättning att minska mängden kalorier vi sätter på marknaden med 20% mellan 2010 och 2020. Förutom förbättrad smak

Läs mer

Coca-Cola zero sugar är nu ännu godare, fortfarande utan socker

Coca-Cola zero sugar börjar nu dyka upp på butikshyllorna i Sverige. Den otroligt populära Coca-Cola zero får ett nytt namn och en smak som ännu mer liknar den klassiska Coca-Cola, men är fortfarande sockerfri. ”Vi såg i undersöknigar att endast fem av tio svenskar visste att Coca-Cola zero inte innehöll något socker. Det nya namnet - Coca-Cola zero sugar - kommer att göra detta ännu tydligare. Samtidigt är det nya receptet ett resultat av flera

Läs mer

Vad är skillnaden mellan Coca-Cola light och Coca-Cola zero?

Av: |

En av de vanligaste frågorna vi får är om vad skillnaden egentligen är mellan Coca-Cola light och Coca-Cola zero.  Och det är förståeligt att de undrar. Både Coca-Cola light och Coca-Cola zero möjliggör att du kan njuta av din favoritdryck men utan kalorierna och sockret du har i Coca-Cola classic. Båda varianterna är sötade med samma sötningsmedel (aspartam och acesulfam-K), vilket innebär att de kan vara både socker- och kalorifria utan att

Läs mer

Quiz: Hur väl känner du din favorit Coca-Cola?

Vet du till exempel vad skillnaden mellan Coca-Cola light och Coca-Cola zero? Och kan du gissa vilken Coca-Cola som satte försäljningsrekord, så fort förpackningsdesignen ändrades från vitt till svart? Gör vårt test och se hur många rätt du har. Behöver du facit så läs vidare i artikeln. Här ger vi dig en kort guide till Coca-Cola familjens fyra medlemmar. Vilken är din favorit? 1. COCA-COLA – originalet Född: Den första varianten av Coca-Cola

Läs mer

Coca-Cola i Sverige storsatsar på ungdomsidrotten

Syftet med Gothia Cup är att förena unga människor från världens alla hörn och även att attrahera näringsliv och turister. År 2015 såg 40 000 människor finalerna. För Coca-Cola har ungdomsidrott och en aktiv livsstil alltid varit viktigt och i år väljer man att gå in som officiell partner. – Gothia Cup är inte bara ett av världens största ungdomsevenemang, utan en folkfest där aktivitet står i fokus. Vi delar en gemensam värdegrund om vikten av gemenskap

Läs mer

Taste the Feeling: Coca-Colas marknadsföringsstrategi “One Brand” blir global med en ny kreativ kampanj

I början av förra året gjorde Coca-Cola i Storbritannien och andra länder runt om i Västeuropa en betydande förändring av sin marknadsföringsstrategi, då de tillkännagav att alla de fyra cola-dryckerna för första gången skulle marknadsföras under ett och samma varumärke. Utifrån denna framgång har Coca-Cola tillkännagett att man kommer att lansera strategin globalt, och man har lanserat en ny kreativ kampanj och slogan: “Taste

Läs mer

Coca-Cola i Sverige ny huvudsponsor för Melodifestivalen

Under de tre kommande åren är Coca-Cola för första gången huvudsponsor till Sveriges största tv-evenemang som totalt lockar 20 miljoner tittare, Melodifestivalen. Det finns väl knappast något svenskare än Melodifestivalen? Varje år flockas svenskarna framför tv-skärmarna – eller på plats vid deltävlingarna och finalen – för att se om rätt låt vinner. Få händelser under året ger upphov till sådan uppmärksamhet i media och sociala medier som just Melodifestivalen.

Läs mer

COCA-COLA ON SOCIAL

ITEMS
VIEWS
FOLLOWERS