Coca-Cola light

Coca-Cola i ny kostym

Av: |

Förra året lanserade vi vår ”One Brand”-marknadsföringsstrategi med en global kreativ kampanj – ”Taste the Feeling” – nu tar vi ett ytterligare steg genom att lansera en ny förpackningsdesign. Förpackningsförändringen är utformad för att hjälpa människor att göra medvetna val, genom att tydligt identifiera namn och fördelarna med varje variant på framsidan av förpackningen. Alla varianter kommer att ha den ikoniska ”Coca-Cola Red Disc” i designen.

Läs mer

Vad är skillnaden mellan Coca-Cola light och Coca-Cola zero?

Av: |

En av de vanligaste frågorna vi får är om vad skillnaden egentligen är mellan Coca-Cola light och Coca-Cola zero.  Och det är förståeligt att de undrar. Både Coca-Cola light och Coca-Cola zero möjliggör att du kan njuta av din favoritdryck men utan kalorierna och sockret du har i Coca-Cola classic. Båda varianterna är sötade med samma sötningsmedel (aspartam och acesulfam-K), vilket innebär att de kan vara både socker- och kalorifria utan att

Läs mer

Quiz: Hur väl känner du din favorit Coca-Cola?

Vet du till exempel vad skillnaden mellan Coca-Cola light och Coca-Cola zero? Och kan du gissa vilken Coca-Cola som satte försäljningsrekord, så fort förpackningsdesignen ändrades från vitt till svart? Gör vårt test och se hur många rätt du har. Behöver du facit så läs vidare i artikeln. Här ger vi dig en kort guide till Coca-Cola familjens fyra medlemmar. Vilken är din favorit? 1. COCA-COLA – originalet Född: Den första varianten av Coca-Cola

Läs mer

Coca-Cola i Sverige storsatsar på ungdomsidrotten

Syftet med Gothia Cup är att förena unga människor från världens alla hörn och även att attrahera näringsliv och turister. År 2015 såg 40 000 människor finalerna. För Coca-Cola har ungdomsidrott och en aktiv livsstil alltid varit viktigt och i år väljer man att gå in som officiell partner. – Gothia Cup är inte bara ett av världens största ungdomsevenemang, utan en folkfest där aktivitet står i fokus. Vi delar en gemensam värdegrund om vikten av gemenskap

Läs mer

Taste the Feeling: Coca-Colas marknadsföringsstrategi “One Brand” blir global med en ny kreativ kampanj

I början av förra året gjorde Coca-Cola i Storbritannien och andra länder runt om i Västeuropa en betydande förändring av sin marknadsföringsstrategi, då de tillkännagav att alla de fyra cola-dryckerna för första gången skulle marknadsföras under ett och samma varumärke. Utifrån denna framgång har Coca-Cola tillkännagett att man kommer att lansera strategin globalt, och man har lanserat en ny kreativ kampanj och slogan: “Taste

Läs mer

Coca-Cola i Sverige ny huvudsponsor för Melodifestivalen

Under de tre kommande åren är Coca-Cola för första gången huvudsponsor till Sveriges största tv-evenemang som totalt lockar 20 miljoner tittare, Melodifestivalen. Det finns väl knappast något svenskare än Melodifestivalen? Varje år flockas svenskarna framför tv-skärmarna – eller på plats vid deltävlingarna och finalen – för att se om rätt låt vinner. Få händelser under året ger upphov till sådan uppmärksamhet i media och sociala medier som just Melodifestivalen.

Läs mer

COCA-COLA ON SOCIAL

ITEMS
VIEWS
FOLLOWERS