Våren är här och så är även nyheterna från Coca-Cola i Sverige. För att sprida nyheterna så brett som möjligt samlar Coca-Cola drygt 100 av sina medarbetare och tillsammans med företagets säljare jobbar de under två veckor i butiker runt om i hela Sverige. Just nu är det full aktivitet i 1000 av landets butiker.

- Vi kallar det MIT vilket står för Market Impact Team. Det är ett initiativ som ska hjälpa kunderna att få vårfint, och som vill engagera hela företaget i att synliggöra vårens fantastiska nyheter. Men självklart ska vi också ha roligt tillsammans. För oss säljare är det jättekul att få presentera kollegorna för kunder och i och med att man är två kan man göra det där lilla extra för kunden, berättar Fredrik Gumér, säljare på Coca-Cola European Partners Sverige.

Första veckan är det fokus på att sprida Coca-Cola zero sugar, den nya Coca-Cola zero som har fått nytt namn och ny smak, mer lik den klassiska Coca-Cola. Vecka två står vårens andra nyheter på tur vilka vi kommer att berätta mer om inom kort.