Varje år ser Coca-Cola® i Sverige till att förse alla törstiga med en ny spännande smak av Fanta. Vissa smaker blir kvar och då en del av ordinarie sortimentet, medan vissa ersätts med nya smaker. Denna gång, lagom till vårkänslorna kommer, är det dags för Fanta ananas citrus att göra entré på den svenska marknaden. Fanta ananas citrus är sötad med socker och steviolglykosider, vilket innebär att produkten innehåller 30% mindre kalorier.

- Det är otroligt stimulerande att få jobba med Fanta. Det är varumärket inom portföljen som har störst innovationstakt, vilket gör arbetet varierande och roligt. Vi vet att tonåringar uppskattar variation och därför ser vi till att det varje år finns en ny smak av Fanta att välja på, säger Björn Lindblad, varumärkeschef på The Coca-Cola Company.

Precis som för övriga smaker av Fanta kommer självklart även denna att lokalproduceras i Coca-Cola Enterprises Sveriges fabrik i Jordbro utanför Stockholm. Den kommer att finnas i 0,5 och 1,5 liter PET. Från mitten av april kommer den nya smaken att finnas att köpa överallt. Men redan nu finns den i Pressbyrån och 7Eleven, SF biografer och kioskkedjan My Way.

- Förra årets lansering Fanta mango togs emot med öppna armar av våra konsumenter och hade bra en försäljning, i linje med Fanta citron och Fanta apelsin zero. Vi hoppas att årets variant kommer tas emot på samma sätt, säger Björn Lindblad.

Från vecka 16 kommer den nya smaken av Fanta att lanseras brett i utomhusmedier, butiksmiljö och digitalt.