Våren 2017 lanseras en uppdaterad version av den klassiska fruktdrycken med sugrör, MER 200 ml, där både recept och utseende har fått ett lyft. De nya recepten innehåller 30 % mindre socker*, är laddad med extra C-vitamin och gjord på svenskt källvatten. Förpackningen har fått ett lekfull utseende som har inspirerats av svenska sagoklassiker.

Sedan lanseringen av MER år 1962 har varumärket vandrat från generation till generation och fått en speciell plats i svenska hjärtan. Just MER 200 ml med sugrör är ett barn av sin tid och får nu ett uppdaterat recept och förändrat utseende.

  • Vår minsting MER 200 ml med sugrör har genomgått en naturlig utveckling och uppdaterats både på in- och utsidan, utan att förlora vad som gör MER unikt. Utseendet är lekfullt där illustrationerna berättar en egen historia, medan de nya recepten bland annat innebär en reducerad sockernivå. Nya MER 200 ml är helt enkelt en nygammal klassiker, säger Anna Brolin, Brand Manager för MER i Sverige.

Precis som innan är MER 200 ml enbart sötad med sötman från fruktjuicen och naturligt socker. De nya recepten innebär dock att sockernivån har reducerats och innehåller 30 % mindre socker än övriga icke kolsyrade fruktdrycker på marknaden. Utöver detta är MER 200 ml gjord på svenskt källvatten från Södermanland och är berikad med extra C-vitamin.

Den nya designen hyllar varumärkets svenska rötter och innehåller lekfulla illustrationer kopplade till de olika fruktsmakerna. Det är Peter Herrmann och Kelly Lansman som har kreerat designen på de nya förpackningarna. Inspiration har hämtats från svenska sagoböcker, däribland från illustratören Ilon Wikland och berättelser av Elsa Beskow och Sven Nordqvist. På varje förpackning går det även att hitta lättsam fakta om de olika smakerna och ingrediensernas ursprung.

MER 200 ml finns tillgänglig i butik från och med vecka 14 i smakerna apelsin, päron, jordgubbe och hallon/blåbär. Läs mer om MER här.

*Jämfört med övriga fruktdrycker utan kolsyra.