Under tre dagar, den 20-22 november, ska 240 studenter på Hyper Island sitta i ett tredagars-hackathon. Studenterna ska arbeta med hur Coca-Cola Enterprises i Sverige bättre kan förstå och möta konsumenternas behov i framtiden. Det är konsumenter som är en del av den digitala generationen.

Studenterna kommer att arbeta i totalt 40 mindre grupper där flera olika kompetenser finns representerade. På fredag den 22 november ska grupperna presentera varsin casefilm på en minut.

– Det är ett spännande och kul samarbete där både våra affärsutmaningar och Hyper Islands utbildningsmål är närvarande. Vi är glada för att få nya perspektiv, insikter och kunskaper från studenterna, säger Johnny Federley, digital marknadschef på Coca-Cola Enterprises i Sverige.

– Förutom de goda idéerna som projektet kommer att resultera i, ger det oss en möjlighet att presentera oss som företag och arbetsgivare. Vår ambition är att vara en av de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige för nyutexaminerade studenter, säger Peter Bodor, informationsdirektör på Coca-Cola Enterprises. 

En vinnare kommer att utses baserat på om idén är genomförbar och om den ligger inom ramarna för budget och andra riktlinjer. Målet är att implementera en eller flera idéer från 2014 och framåt.

 

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller följ oss på Facebook