En av Sveriges största bloggare, Cimon Lundberg, tackar sina bloggläsare i en film för Coca-Cola. Cimon driver en av Sveriges mest inflytelserika bloggar, men har inte varit lika aktiv på senaste tiden. Nu tackar han för allt stöd han har fått av sina läsare.

Filmen är en del av kampanjen Dela en Coke som pågår under sommaren. I hela Europa byts över en miljard etiketter ut där den ikoniska logotypen Coca-Cola byts ut mot personnamn. I Sverige trycks 150 miljoner etiketter med de vanligaste namnen i Sverige. 

– Det är framför allt en person som jag vill Dela en Coke med, och det är Wille. En vän som jag lärt känna via min blogg och som har betytt mycket för mig. Vi hjälps åt att stötta varandra och blir starkare genom vår relation, säger Cimon Lundberg.

Cimon Lundberg var en av initiativtagarna till #killgruppen för ett år sedan då han ifrågasatte de rådande manliga idealen och förebilderna. Han valde att lyfta upp unga killars situation och pratade om att könsstrukturer även påverkar dem.  

– Det här är ett sätt att hylla alla våra konsumenter som älskar Coca-Cola, och det verkar som att de gillar kampanjen. Den har gått över all förväntan och vi tar marknadsandelar inom samtliga segment, säger Eric Nilsson, varumärkeschef på Coca-Cola Sverige.