Pressmeddelande

Coca-Cola tillkännager ”One Brand” global marknadsföringsstrategi

Lanserar en ny global kampanj ”Taste the Feeling” Paris, Jan 19, 2016 – Att dricka en Coca-Cola, oavsett vilken, gör ögonblicket magiskt. På en tillställning i Paris idag tillkännagav The Coca-Cola Company’s marknadsdirektör, Marcos de Quinto, en ny ”One Brand” global marknadsföringsstrategi. För första gången i historien enas Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero och Coca-Cola life under det ikoniska Coca-Cola varumärket i en global kreativ

Julkampanj

I år har Coca-Cola i Sverige tillsammans med Sveriges stadsmissioner skapat en unik julkampanj. Målet är att tillsammans med konsumenterna skänka 100 000 måltider till människor i utsatthet. Coca-Cola i Sverige har nyligen inlett ett samarbete med Sveriges Stadsmissioner som arbetar lokalt runt om i Sverige med att stödja människor som av olika anledningar behöver hjälp. Det kan handla om hemlösa, barnfamiljer, sjuka, äldre eller flyktingar. Samarbetet

Klimatbokslut leder till minskade utsläpp

Idag lanserar Hagainitiativets sitt tredje klimatbokslut. Att redovisa sin klimatpåverkan och vad som krävs för att nå klimatmålen framöver är en del av företagens ansvar. De företag som klimatredovisar har större möjlighet att minska sin klimatpåverkan än de som inte gör det, vilket Klimatbokslut 2012 är ett bevis på. Hagainitiativets företag har som mål att minska sin klimatpåverkan med minst 40 % till 2020. En slutsats företagen drar är att redovisning

Allt skräpigare stränder på Västkusten – 40% mer skräp sedan 2014

  Under två helger i april samlade ungdomar från idrottsföreningar ihop 35 ton skräp på stränder runt om på västkusten genom projektet Städa strand. Det är rekord för i år. Städa strand genomförs för sjätte året genom ett samarbete mellan miljöorganisationen Coca-Cola i Sverige och Städa Sverige.  - Vi vet att en del av ökningen av skräp beror på vinterns alla stormar som har drivit in osedvanligt mycket skräp över Bohuskusten. Det är jättetråkigt

Svenskarna efterfrågar mer vuxna smaker

Svenskarnas smakpreferenser förändras ju äldre vi blir. Det visar en undersökning genomförd av TNS Sifo på uppdrag av Coca-Cola i Sverige i samband med lanseringen av drycken FÏNLEY, där en klar majoritet (66%) av svenskarna svarar att de upplever att deras smakpreferenser för mat och dryck förändras med åren. Men vad är egentligen en vuxen smak? Friskhet uppskattas mer ju äldre man blir, medan sötma minskar påtagligt i popularitet. Undersökningen

Skräp ska bort från stränderna

Stränderna längs med västkusten ska rensas från skräp. Hundratals idrottsungdomar kommer i helgen ge sig ut för göra stränderna fina inför badsäsongen. Allt som en del av projektet Städa Strand som nu genomförs för sjätte året i rad. Under helgen görs en kraftsamling för att plocka bort skräp från stränder längs med västkusten som dels flytit i land under vintern, men även lämnats kvar av badgäster efter förra sommaren. Bakom initiativet står Coca-Cola

McDonald’s väljer Bonaqua®

Coca-Cola Enterprises är ny leverantör av buteljerat källvatten till McDonald’s i Sverige. Nu finns Bonaqua på samtliga av McDonald’s restauranger runt om i landet. Bonaqua är ett svenskt källvatten som tappas från källan i Hanveden alldeles nära fabriken där källvattnet buteljeras. McDonald’s Sverige och Coca-Cola Enterprises har utökat sitt samarbete vilket innebär att nu finns även det lätt kolsyrade källvattnet Bonaqua på McDonald’s restauranger.

COCA-COLA® FLASKAN FYLLER 100 ÅR - svensk designer bakom ikonen

Populärkultursymbolen, designklassikern och ikonen Coca-Cola flaskan fyller i år 100 år. År 1915 skapades flaskan som sedan dess har kommit att bli världens mest kända förpackning. Svensken Alexander Samuelsson hade ett avgörande finger med i spelet när flaskan kom till – hans namn står på patentet eftersom han ledde designarbetet som resulterade i den ikoniska flaskan.  Allt började med att The Coca-Cola Company utlyste en designtävling i USA

Coca-Cola Enterprises Sverige bjuder in till speed-dating

Under sommaren går produktionen på högtryck i Coca-Cola Enterprises fabrik i Jordbro. För att möta produktionstoppen behöver cirka 100 sommarjobbare anställas och rekryteringen sker genom speed-dating. Coca-Cola Enterprises Sverige är den största privata arbetsgivaren i Haninge Kommun med drygt 800 anställda, varav ungefär 650 jobbar i Jordbro. Under våren får företaget ett stort antal ansökningar från personer som vill ha sommarjobb på fabriken

Coca-Cola Enterprises Sverige i samarbete för att jobba effektivare med globala vattenutmaningar

Målet med samarbetet är att livsmedelsbranschen lättare ska kunna kartlägga det bästa sättet att hantera vatten i odling och förädling i länder som står inför ökande vattenutmaningar och är ett samarbete mellan flera mat- och dryckesföretag under ledning av Swedish Water House vid Stockholm International Water Institute (SIWI). I företagssamarbetet också ingår Axfood, Axfoundation, Hermansson & Co., ICA, Nestlé, Lantmännen, Livsmedelsföretagen,

Presskontakt

Eva Okmian Danielsson
Senior Manager External Communications
Presschef
eokmian@cokecce.com
+46850075048
+46706488048

Peter Bodor
Public Affairs & Communications Director
Informationsdirektör Sverige
pbodor@cokecce.com
+46 8 500 752 31
+46 8 70 648 70 65
https://twitter.com/#!/pbodor

COCA-COLA ON SOCIAL

1,599,292
LIKES
822,244
FOLLOWERS
781,921
ITEMS
8,126,564
VIEWS
18,240
FOLLOWERS