Pressmeddelande

Coca-Cola zero sugar är nu ännu godare, fortfarande utan socker

Coca-Cola zero sugar börjar nu dyka upp på butikshyllorna i Sverige. Den otroligt populära Coca-Cola zero får ett nytt namn och en smak som ännu mer liknar den klassiska Coca-Cola, men är fortfarande sockerfri. ”Vi såg i undersöknigar att endast fem av tio svenskar visste att Coca-Cola zero inte innehöll något socker. Det nya namnet - Coca-Cola zero sugar - kommer att göra detta ännu tydligare. Samtidigt är det nya receptet ett resultat av flera

Läs mer

Ny limited edition under Melodifestivalen: Fanta Mezzo

Coca-Cola i Sverige släpper under en begränsad period nu Fanta Mezzo. Smaken kan beskrivas som orange med en splash av cola, och kommer finnas på marknaden till och med vecka 14. ”Vi vet att blandningen är en uppskattad klassiker från 80-talet och en dryck många har efterfrågat. Nu vill vi ge dem unga möjligheten att upptäcka drycken för första gången”, säger Björn Lindblad, varumärkesansvarig för Fanta. Fanta Mezzo finns just nu i Tyskland, där

Läs mer

Coca-Cola European Partners - ett hållbart företag

Coca-Cola European Partners har blivit listade som ett av världens mest hållbara företag enligt World Economic Forum. Vi är mycket stolta över detta och det visar att det jobb vi har gjort för att göra hållbarhet som hjärtat av vår affär syns.  2017 globala 100-index över de mest hållbara företagen publicerades av Corporate Knights, ett kanadensiskt undersökningsföretag inom hållbarhet. Corporate Knights lyfter företag som visar att de

Läs mer

Coca-Cola i Sverige väljer mer förnybart bränsle

Under 2016 lyckades Coca-Cola i Sverige gå från att använda 76% förnybart bränsle till 90% i våra egna transporter. Det innebär att vi nu har 30 bilar som körs med HVO (Hydrogenated Vegetable Oil). Det är en förnybar drivmedelskomponent som kan blandas i diesel eller ersätta diesel i dieselmotorer. Rönnaug Vinje, hållbarhetsansvarig på Coca-Cola European Partners i Sverige och Norge tycker att det här är ett steg i rätt riktning. - Vi arbetar ständigt

Läs mer

Coca-Cola i Sverige svarar på Hälsoministerns uppmaning med en kalorireduktion på 20% fram till år 2020

På uppdrag av regeringen adresserade Hälsoministern Gabriel Wikström i maj 2016 de utmaningar som den svenska folkhälsan står inför. Ministern framhöll i synnerhet bristen på fysisk rörelse, samt det allt för höga intaget av salt och socker bland befolkningen. Med anledning av detta uppmanade han till samverkan mellan samhälle, myndigheter och producenter av mat och dryck. Idag svarar Coca-Cola i Sverige på denna uppmaning genom att lova att minska

Läs mer

Coca-Cola i Sverige väljer mer förnybart bränsle

Under 2016 lyckades Coca-Cola i Sverige gå från att använda 76% förnybart bränsle till 90% i våra egna transporter. Det innebär att vi nu har 30 bilar som körs med HVO (Hydrogenated Vegetable Oil). Det är en förnybar drivmedelskomponent som kan blandas i diesel eller ersätta diesel i dieselmotorer. Rönnaug Vinje, hållbarhetsansvarig på Coca-Cola European Partners i Sverige och Norge tycker att det här är ett steg i rätt riktning.  - Vi arbetar

Läs mer

Coca-Cola i Sverige storsatsar på ungdomsidrotten

Syftet med Gothia Cup är att förena unga människor från världens alla hörn och även att attrahera näringsliv och turister. År 2015 såg 40 000 människor finalerna. För Coca-Cola har ungdomsidrott och en aktiv livsstil alltid varit viktigt och i år väljer man att gå in som officiell partner. – Gothia Cup är inte bara ett av världens största ungdomsevenemang, utan en folkfest där aktivitet står i fokus. Vi delar en gemensam värdegrund om vikten av gemenskap

Läs mer

Nästa generations PET-flaska av 100% växter

Coca-Cola i Sverige visar nu nästa generation PET-flaska, gjord av 100% återvinningsbart växtmaterial, för första gången i Sverige. Prototypen som The Coca-Cola Company har tagit fram tillsammans med bioteknikföretaget Virent har fått namnet PlantBottle. Den nya flaskan finns på plats på Rabarber Trädgårds balkong, under Nordiska Trädgårdar på Stockholmsmässan mellan 21-24 april. PlantBottle tillverkas med hjälp av en patenterad teknologi som konverterar

Läs mer

För första gången på 16 år – ny variant av Sprite® på den svenska marknaden

Nu är den här – Sprite mynta. Sprite en av Sveriges mest populära drycker kolsyrade smaksatta drycker. Människor i alla åldrar njuter gärna av en iskall Sprite eller Sprite zero. Men alla goda ting är tre. Därför växer nu Sprite-familjen med en tredje medlem. Sprite mynta är en kolsyrad läskedryck med en hint av myntasmak, med socker och sötningsmedlet steviaglykocider, vilket har skapat en dryck med 30%* färre kalorier. - Det är extra

Läs mer

Lika säkert som att våren kommer varje år - ny smak av Fanta®

Varje år ser Coca-Cola® i Sverige till att förse alla törstiga med en ny spännande smak av Fanta. Vissa smaker blir kvar och då en del av ordinarie sortimentet, medan vissa ersätts med nya smaker. Denna gång, lagom till vårkänslorna kommer, är det dags för Fanta ananas citrus att göra entré på den svenska marknaden. Fanta ananas citrus är sötad med socker och steviolglykosider, vilket innebär att produkten innehåller 30% mindre kalorier. - Det

Läs mer

Presskontakt

Eva Okmian Danielsson
Senior Manager External Communications
Presschef
eokmian@cokecce.com
+46 70-648 80 48

Frida Keane
Senior Manager Public Affairs & Communications
Informationschef Sverige
keane@coca-cola.com
+46 72-147 02 40

COCA-COLA ON SOCIAL

ITEMS
VIEWS
FOLLOWERS