Coca-Cola Sweden tillhör Coca-Colas europeiska grupp som sysselsätter omkring 1600 personer. Coca-Cola Sweden (CCS) bedriver verksamhet i Haninge, Stockholm, på anläggningen som tillhör Coca-Cola Enterprises Sverige (CCE). CCE Sverige ansvarar för tillverkning, distribution och försäljning av The Coca-Cola Companys drycker i Sverige.

I Europa sysselsätter Coca-Cola Company 1600 personer. Ungefär en tredjedel av personalstyrkan arbetar på olika platser i en virtuell organisation och tillhandahåller delade tjänster till alla europeiska marknader. Affärsenhet och lokala team verkställer planer på lokal nivå. Vårt europeiska team representerar en rad olika erfarenheter av varumärkesuppbyggande och marknadsföring, finans och R & D-kunskap och -insikter, teknik och kvalitet samt regelverksfrågor. Vårt team innehåller massor av talanger, idéer, perspektiv, bakgrund er och kulturer. Våra medarbetare arbetar lika smidigt både i den europeiska virtuella organisationen som på den lokala nivån.

För närvarande kan du titta på lediga befattningar i vår europeiska organisation här. Om du vill arbeta med våra drycker och varumärken hos Coca-Cola Enterprises Sverige, kan du läsa mer här.

Internationell undersökning utnämner Coca-Cola till ett "toppenställe att jobba på"

De nästan 150 000 medarbetare som arbetar åt The Coca-Cola Company vet det redan, och nu har det blivit officiellt tack vare Great Place to Work Institute, ett globalt HR-företag för rådgivning, forskning och utbildning. Coca-Cola är ett toppenställe att jobba på.

The Coca-Cola Company utsågs 2014 till en av världens bästa multinationella arbetsplatser av Great Place to Work®-institutet, och erövrade plats nummer 25 på rankningslistan.

Listan över världens bästa multinationella arbetsplatser rankar de bästa globala företagen att jobba för. För att kunna nomineras måste ett företag ha förekommit på minst fem nationella listor från Great Place to Work®, ha minst 5000 anställda världen över och minst 40 procent av den globala personalstyrkan måste finnas utanför företagets hemland.

Varje år fyller fler än tio miljoner anställda runt om i världen i enkäten Great Place to Work Trust Index Employee, som mäter medarbetarnas engagemang genom att fråga de anställda om deras åsikter, inställningar och uppfattningar om förtroendegraden i deras företag.

Företaget fick höga betyg för sina jobb- och utvecklingsprogram, kompensations- och förmånspolicys och arbetsplatsmiljöer, som inkluderar kulturprogram, flexibla arbetsupplägg och andra förmåner som syftar till att hjälpa medarbetarna att hitta rätt balans mellan arbete och fritid.

Detta är en av de många utmärkelser som företaget fått nyligen, inklusive en plats på tidskriften Fortunes lista över världens mest beundrade företag och Advertising Ages utnämnande av Coca-Cola till årets marknadsförare 2011.